Wednesday, April 9, 2008

Planet Marikh !!

PLANET MARIKH MENGALAMI PUSINGAN



Petikan ini aku dpt daripada kawan2 yg prihatin dan ingin mengajak umat Islam bertaubat..mudahan sedikit sebanyak, kita mengambil ikhtibar..tapi aku dah edit2 sikit agar bunga bahasanya lebih kepada fakta dan bukan bahasa rojak untuk tatapan kawan2..


Ust.Harun Din .. rasanya semua orang kenal..dlm salah satu ceramah yang beliau sampaikan, beliau ada membacakan sebuah artikel yang menceritakan bahawa dunia ini semakin hampir dengan kiamat..Planet Marikh atau dalam bahasa Inggerisnya, Mars (planet ke-4 n paling dekat dengan Bumi) telah mengalami pusingan yang terbalik pada bulan September lepas..Kemungkinan, planet yang dekat dengannya (yakni Bumi) juga akan bertukar arah yang sama.. Maka pada saat itu akan terjadilah kejadian matahari terbit di sebelah barat dan terbenam di sebelah timur...Ya Allah, ini adalah tanda2 besar kiamat...Ingatlah semua, tatkala matahari terbit di sebelah barat, pintu taubat dah tertutup. Sudah hilang harapan untuk memohon pengampunan Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Maka, bertaubatlah kita..selagi masih ada peluang...Wallahualam..
p/s: maklumat ini telah dihentikan penyebarannya oleh NASA kerana akan menguntungkan umat Islam. Tolong sebarkan perhatian dan saudara2 kita di luar sana yang masih tidur dan alpa dengan dunia yang bersifat sementara ini..



MARIKH MENGALAMI TANAH RUNTUH !!




Itulah yang telah berjaya dirakam oleh kapal angkasa HiRISE, yang kini sedang mengorbit planet Marikh dan merakam keadaan permukaannya menerusi kamera beresolusi tinggi.Imej di sebelah menunjukkan sekurang-kurangnya 4 buah tanah runtuh SEDANG berlaku di kawasan North Polar Scarps, planet Marikh. Foto menunjukkan kawasan kejadian menerusi sudut penglihatan yang lebih luas, manakala imej di kanan merupakan imej terperinci dari kawasan berkotak putih.

Dipercayai bahan-bahan termasuk ais, debu dan bongkahan batu telah terpisah daripada salah satu bahagian tepi bukit tersebut dan menghasilkan awan debu selebar 180 meter, dan setinggi 190 meter dari bahagian dasar bukit tersebut.
p/s: berita ini aku amik dari
http://www.falak-online.net/

No comments: